klaad

 

han är helt otrolig min valp, 5 månader som han vart igår!

tränar mycket här hemma (för kallt ute känner jag, känner inte ni? -16 idag?) på olika trix. jag kan ju lixom inte hålla händerna borta! och inte han heller.
puff bjuder väldigt mycket på beteendet backa vilket de flesta pumisar gör vad jag förstått. han kan nu detta på kommando och gör det 5 meter bort, förstår ni det? jag gör det ej

han är så jäkla rolig och jag är så fruktansvärt glad över att ha honom. förr ville jag verkligen ha en kelpie, så inställd på det, men nu känns det som att det vart pumi hela tiden. det är just han jag ville ha! hur perfekt kan det bli undrar jag.

han bjuder också mycket på att stå på bakbenen och det tränar vi inte så mycket på med tanke på att han fortfarande växer osv. vet inte hur känsligt det där är men jag vill inte riskera något. vi har tid på oss! Iallafall, han står och står kvar på bakbenen med mycket balans.

han e så fin å så jävla bra, och nej jag tycker inte om sådär jätte mycket att skriva hundblogg längre men va bara tvungen att uppdatera för er hundfolk som läser! så nu vet ni, att han är helt klart jävligt bra!

På tal om annat så hade jag ingen aning om att jag skulle jobba denna vecka men det ska jag göra! snälla farfar tog hand om både pepsi och puff en stund idag och mamma tog resten. fina och förstående människor jag lever med. 

så om ni inte handlat julklappar till husdjuren än så kom in och hälsa på i djuraffären i tyresö centrum där jag finns! :) älskar det där jobbet*

klaaaaad blogg!
och snart är det jul... och juste, det där med julklappar...

pepsi e också klaad nu om dagarna!



Kommentarer
Postat av: Karro och King :)

Tack snälla du, va gullig du är :) Jättesnäll kommentaren, vart glad glad :)



Kul att det känns så bra och går så bra med lilla Puff :) Grattis till 5 månader :)



Tror kanske inte vi hinner ses i år men nästa år, oj va vi ska fotta då! :) Kramar från oss :)

2010-12-22 @ 13:17:24
URL: http://www.karroochking.se
Postat av: mimmi

oo danni! puff är den sötaste pumin jag har sett! precis så ska min ev framtida pumi se ut =) ¨kul att allt känns rätt, det är så det ska kännas! är så glad att du sakffade honom. vad duktig han är också! jag ska träna urax en massa när jag kommer hem, måste komma ikapp ju hehe! ;)



pumis brukar vara riktigt bra på att stå på bakbenen. kotte kunde stå hur länge som helst.



kram på dig, å god jul i efterskott!

2010-12-27 @ 05:45:59
URL: http://larsdotter

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0