max?, kompis?, tarzan?, tass?..... hursomhelst valpen!

ja nu är han här hemma hos oss den lille valpen (4 månader!).
Hämtade hem honom idag från haninge hundhälsa där uppfdaren Camilla arbetar (www.cammspumi.se), det kom som en liten överraskning att jag ville ta hem honom på lite prov idag för henne. märks att dem kommer sakna denna lilla tok där borta på hundsimmet!

vad jag sett och känns nu under de timmar han vart här hemma så är han en riktig buse med mycket krut i! Bjuder på en massa beteenden när godis kommer fram och är väldigt framåt. Lite osäker i vissa situationer men det ska inte vara några problem efter all träning framöver!

Många av er kanske undrar varför det just blev en pumi.
Jag har vart intresserad/nyfiken utav rasen sedan jag började träna pepsi (hur många år nu det är) men det har aldrig riktigt blivit så att jag kollat upp det vidare mycket, kelpie har lixom vart mitt mål när det gäller att skaffa mig en till hund. Jag har träffat många utav rasen pumi och finner den en mycket lättlärd, aktiv och flexibel hund med mycket drag i!
Sedan för några veckor sedan kom Camilla till mig på hundsimmet och berättade för mig om denna lilla hane som inte blivit såld ur hennes b-kull. Hon berättade hur fin han var och hur hon letade efter ett aktivt hem till honom, en ägare som skulle göra något utav honom!
Jag tänkte, åååå fatta så kul det skulle va att ha en pumi!! Kul att testa på lixom.
Men jag hade inte dem pengarna och med tanke på pepsis alla kostnader så vart det omöjighet för mig.

För att göra historien lite kortare så erbjöd hon sig senare att ta ut honom på helfoder till mig. Vilket jag ansåg skulle vara helt perfekt i mitt fall! Vi började prata ordentligt och jag diskuterade mycket hemma med familj och vänner om detta verkligen var något för mig! Jag ville ju så gärna ha en till hund, en hund att träna med och göra någonting av!

Så nu har jag lille valpisen (som ännu inte har något fast namn förutom lalle) här hemma på ett litet prov. ett prov som hittils gått utmärkt. Pepsi accepterar honom och just nu ligger dem tillsammans under databordet i mitt rum. En plats där ingen annan förutom pepsi har fått ligga på tidigare!
Familjen tycker han är en gulle-prins och det har fungerat bra med alla syskon (efter alla hundar som vart här så vet dem vad som gäller, lite oemotståndligare är det med en valp förståss...)

Otroligt svårt att fånga bilder på vildingen med mitt dåliga objektiv men här e iaf några:







...TO BE CONTINUED...






Kommentarer
Postat av: mLi

Ååååh ja hade rätt hihi!! Hon frågade mig förut om ja visste någon som ville ha en Pumi ;). Spännande, va roligt! :D

2010-12-02 @ 21:27:12
URL: http://rackarunge.se
Postat av: Michelle

Jäkla gullig ! It's a keeper om du frågar mig :D

2010-12-02 @ 22:17:50
URL: http://litentengil.webb.se
Postat av: mimmi

GAAAAH HAN AR SA OTROLIGT OTROLIGT SOOOT JAG DOR

2010-12-03 @ 02:52:05
URL: http://larsdotter.blogg.se/
Postat av: Sofie

Låter ju som en toppen valp;) ta en klassträff så man får träffa hnm;)

2010-12-03 @ 07:20:40
URL: http://tokigahundar.blogg.se/
Postat av: ramona

nej men va kul att du skaffat pumi, jises hade ingen aning! lovar att du absolut inte kommer ångra dig en sekund! :D världens bästa ras helt klar, hihi! ;) <3

2010-12-03 @ 20:15:10
URL: http://jarnving.wordpress.com
Postat av: Linnéa & gänget

Men vad skoj med en pumi-kille :D Wiie!

2010-12-06 @ 18:23:43
URL: http://bootcampdogs.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0