a bit of panik

jag börjar få lite smått panik över mitt liv som det är just nu.
med knappt ett jobb och en hund som behöver en massa vård vet jag inte vart jag ska ta vägen. jag söker och söker för jämnan men ingen jävel (!) hör av sig. jag är kapabel till att göra i princip vad som helst, flexibel och lär mig fort. så varför hör ingen av sig? vafan*

det finns så mycket jag vill göra och det som stör mig så otroligt är att allt allt allt ska kosta pengar. till och med om du bara vill på en liten utflykt till stan så ska det kostar det pengar, jag har kommit till insikt att livet är helt beroende av pengar och jag hatar det. varför kan man bara inte få göra det man vill...
men jag vill jobba och jag vill tjäna pengar! vad får jag? ingenting

jag sitter fan här hemma och ruttnar, ruttnar. gör ingen nytta överhuvudtaget, spela data spel lixom?
det jag har gjort är följande: joggat och tittat på tv. vad är det för liv?
vissa kanske skulle ha älskat det men jag är inte sån, jag hatar att sitta stilla! det kryper i mig hela tiden, jag vill göra saker! nyttiga saker!

dessutom kommer jag att bli råfattig denna månad vilket innebär att man inte kommer kunna göra ett skit resten av månaden. för allt kostar pengar, pengar pengar pengar... fult ord.

kan nästan säga att jag saknar skolan, det visste jag att jag en dag skulle göra när jag tog studenten. där, i skolan fanns det så mycket enklare krav.. och studiebidrag!!

ääh fan, när ska vinden vända undrar jag
fuck this
hej


en lite uppmuntrande bild till mig själv, här var jag riktigt jävla glad*

Kommentarer
Postat av: mLi

Tyvär kostar de väldigt mkt pengar, hela hela tiden! Har du ingen försäkring på Pepsi? de kanske kan betala en viss del utav rehaben, alltså simningen. Antar att du sökt Ica Maxi, Coop och sådant också? Hoppas verkligen du hittar något!

KRAAM!

2010-11-08 @ 19:57:18
URL: http://rackarunge.se
Postat av: mLi

Ååkej, vad har du för försäkring? Min tar nämligen en viss summa per behandlingsperiod. Så typ när jag köpte våran ½-års simkort på Hundhälsa så betalade de en viss summa. Zebban har kostat så jäääkla mycket under sin livstid att jag säkerligen skulle ha råd med en sprillans mercedes! Huuuahmej, vill inte tänka på summorna! Allt knas hela hela tiden, alltid något. De ena värre än andra.



Nej man vill ju inte fastna på Ica eller annan livsmedelsbutik så. Jag Har ju jobbat på Ica sen studenten och började ju sommmarjobba redan 05 på detta Ica. Är rejäält less, men de är ett jobb. Sen tror jag att vårat Ica är lite annorlundare än andra, relativt liten butik och rätt "slappt" med reglerna. Hoppas du hittar något jobb du trivs med.

Kraam!

2010-11-09 @ 07:17:22
URL: http://rackarunge.se
Postat av: Leo Ahlgren

SÅNT E LIVET!



Räkna med att antingen jobba dubbelt så hård med att söka jobb ELLER få leva det liv du har nu i 7 månader till...



Eller plugga.

2010-11-09 @ 09:31:58
Postat av: Nattie

Jobbigt Danni! Jag förstår hur du känner...suck alltså att allt ska vara så dyrt :( Jag håller tummarna för att du ska hitta ngt ;) Kram

2010-11-09 @ 13:56:02
URL: http://cavaliertok.wordpress.com
Postat av: Mimmmmí

jobbigt Danni. Jag ska hålla mina öron öppna (höhö) för att se om det kan finnas något extrajobb för dig nånstans.

2010-11-09 @ 22:09:29
URL: http://larsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0