fortsätter på ämnet pepsi*

för två dagar sen var vi på besök till ortopeden Gunnar på kolartorp. pepsi har en konstaterad artros i tassarna sedan tidigare men behandlingar som gjorts på stället ger inget svar och hon haltar idag fruktansvärt.

gunnar kände igenom henne ordentligt och pepsi brukar vanligtvis hålla en väldigt god min när man palperar henne, även fast hon tycker att det gör ont. God min som sagt, ända tills gunnar kände på pepsis "armbåge" på höger framben (där han även konstaterat att hon haltar på)... hon nästan högg till. då kanske ni kan förstå vilken smärta hon måste haft. Han sa att det nog är artros hon har även där och vi har nu bokat tid för röntgen där också en ev kortisoninjektion ska göras.

Ni som vet och läst tidigare vet att vi tidigare gjort kortisoninjektion i hennes tassar och anledningen till varför detta inte minskade hennes hälta var antagligen för att det inte var i tassarna hon hade ont.

Jag känner både skuld och glädje över detta. Varför har vi inte röntgat hennes armbågar tidigare? då kanske det inte hade vart så illa som det är idag.. samtidigt är det nu jätte bra att få veta vart hon har ont och varför hon haltar. Iaf en bättre förklaring till varför hon haltar, kanske är det andra anledningar som ligger bakom.

Gunnar tyckte även att pepsi förlorat en mängt muskulatur i benen och det vet jag, hon har typ inget kvar. det är därför vi nu simmar och ska fortsätta med det för att bygga upp hennes muskler.

Jag tänker inte ta henne till en nivå där hon bara har smärta, det vill jag göra klart för er. Men så läge hon vill vara med (vilket hon fortfarande vill) så tänker jag göra allt jag kan.

Tack Cristina och farfar för all hjälp ni ger oss<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0