gaddelidagg och sim

så jävla taggad! jag har bokat tid för min första gaddning! men vad det är låter jag bli en hemlis tills nästa fredag då den ska göras! jag vill nämligen ha den på bild för att kunna förklara för er varför jag valde att tatuera just det :)

Pepsi simmade för första gången igår på haninge hundhälsa och jo det var spännande. lite annorlunda från att hoppa i från bryggan eller simma i från stranden men simmade gjorde hon! Lite läskigt och konstigt att mitt från torra land få hoppa in i en pool som dessutom inte alls var så stor. Och att bara simma fram och tillbaka var hel konstigt tyckte hon. men hon gjorde det tack vare min och sjukgymnasten charlottes hjälp.

cahrlotte har verkligen vart guld för mig och pepsi, ja mest för pepsi då. med all hjälp hon gett oss är jag så tacksam.

nästa onsdag ska vi simma igen och på torsdag ska vi träffa ännu en ortoped vid namn gunnar som håller till på kolartorp i haninge. vi ska diskutera ett smärtstillande (iiiiiiinget som vi testat har fungerat än så länge men vi har ett fåtal alternativ kvar att pröva). nästa månad ska vi ev ta lite röntgenbilder på pepsis bog och armbågar för kanske lite ytterligare förklaring... letar fortfarande förklaring till hennes ständiga haltande.

pepsi <3


Kommentarer
Postat av: mLi

Hoppas ni finner något smärtstillande som hjälper!! Önskar Zebban kunde få de med. Men han är grymt känslig för allt sådant... Aha, du ska träffa Gunnar M antar jag... Härligt att ni börjat simma nu! :))...



Du jag tipsar ff om Stefan Rosén. Zebban har blivit GRYMT bättre sen vi varit där! Och jag skjusar gärna om du behöver skjuss. Om jag kan vill säga. Har du läst det senaste, vi var ju på återbesök den 1:a november... Kanske tjatar, men jag vet att både du och jag kämpar på med två hundar med samma diagnos och de har gått utför för både Zeb & Pepsi rätt mycket.



KRAAAAAAAM!

2010-11-06 @ 22:29:52
URL: http://rackarunge.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0