Smulle



Att vakna kl 7 på morgonen har inte riktigt blivit min grej nu men idag skulle smulan till kolartorp för att kastreras! Smulan är 9 år och hur fin som helst men hon har låtit väldigt mycket på nätterna senaste tiden och kissat lite för mycket utanför lådan. så det var inte mer än rätt att kastrera henne!

skygg och rädd som hon är för det mesta låg hon pladask på undersökningsbordet på kliniken och vi fick fram att hon vägde hela (märk ironin) 2,3 kilo! haha nog att jag visste att hon var lätt men så lätt?
veterinären tyckte iaf att hon var en väldigt fin kisse, dem häpnades när jag sa att hon var 9. för mig är hon fortfarande en kattunge.

nu är hon hela groggy, djursjukvårdaren beskrev det som att hon skulle må ungefär som oss ibland - världens hangover. Och ja, det ser hon ut att ha där under sängen.

det hela gick iaf bra och det hoppas vi att det ska fortsätta gå!
Tack farfar för skjutsen fram och tillbaka! (min farfar e allt bra snäll han!).

Om det inte blir jobb för min del imorn (jo för jag drar nytta av att andra är sjuka!) så ska pepsi simmas igen på haninge hundhälsa!

hejjjss

Kommentarer
Postat av: Mimmmmí

fin kisse! Bra med kastrering, då riskerar honinte att få livmodercancer(?) iaf!

vad kostar det att kastrera en honkatt?

2010-11-09 @ 22:10:15
URL: http://larsdotter.blogg.se/
Postat av: mLi

Jag har också IF, försök kolla om de kan betala ett halvårs kort, sim en gång i veckan i ett halvår. De betalade som sagt en del utav mitt. Det är ju Rehab sim liksom.

Stefan kostar 550:- för att gå igenom hunden. Men för mig gick de på 1300 eller om de va 1500 då vi köpte Aktiv Hund tabletter och Nypon pulver samt Benmanschetter. När jag bokade väntade vi en månad. Han har bara tider på måndagar och fredagar. Men de beror lite på hur mkt han har, går säkert fortare också. Jag kan gärna ställa upp och vara taxi och följa med om jag är ledig.

2010-11-10 @ 10:02:07
URL: http://rackarunge.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0