puffens första utställning

låång dag, jo jag lever fortfarande på fredagen (sovit 2 timmar denna natt efter röjj på strand)! Upp till utställningen i sollentuna imorse i alla fall. Camilla (puffs uppfödare) hämtade upp oss i centrum vid halv 9 tiden och så körde vi i väg!

jag har aldrig vart någon riktig utställningsmänniska, kanske beror lite på att jag haft blandras, jag ser lixom inget roligt med det förutom att man förhoppningsvis får fin kritik på sin hund! Bra avelsmässigt och för folk som kanske funderar på att skaffa hund, prata med uppfödare osv. Annars ryser jag lite när jag ser alla hudnägare springa runt med sin hund där i ringen... nää detta är ingen sport för mig! Camilla vill dock ställa ut Puff och visst är det en perfekt träning för honom! Helt perfekt med alla hundar och människor! Vi passade på att träna där inne, lite fotgående och freestyle, gick toppen! Fler utställningar för oss blir det helt klart!

Hur gick det då, jo Puff är ju som skrivet här i bloggen tidigare lite osäker bland andra människor. Han pratar väldigt mycket och kan morra till. Absolut inge aggressivitet på det sättet utan mest osäkerhet, och dessutom har han alltid sån stark reaktion vid första mötet men sen lugnar han ju lixom ner sig. Den tiden har man ju då inte när man ska ställa ut, då går allt undan så fort.
Han morrade ju då på domaren, vilket var rätt så väntat. Det var ju inte alls bra men jag var ändå nöjd med honom att han va så pass lugn på bordet!

Det slutade med ett första pris och ett HP! Andra bästa hane alltså, det är väl bra tänkte jag :) För mig är han ju alltid finast och jag är toppen nöjd med honom efter idag! All press och den miljö vi var i, han var toppen! Woohoo första pris till Puffsson! Och hans första rosett!! :))
Och jo juste, det var alltså inte jag som ställde utan det var Camilla!

Syrran Inja gick det desto bättre för! Den vann klassen.. eller vad man nu säger. Dem är väldigt lika båda två, så kul att se!








Syster Inja





finalringen!


puffsson i ringen! (där gjorde han bra ifrån sig iaf!)


Kommentarer
Postat av: mimmi

wiiee gullig puff! Hoppas osakerheten forsvinner snart. GRattis till HP! grymt. Jag ar itne heller sa mycket for utstallningar, men det ar enda settet for mig att fa traffa andra lakkar tyvarr.



kram kram

2011-02-13 @ 03:45:39
URL: http://larsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0