pruttson

Vårt trådlösa nätverk här hemma har inte fungerat på lite mer än en vecka nu och det irriterar mig som f*n! Vår stationära dator är otroligt seg och jobbig att skriva på, inge kul att sitta vid den alls! Och här kan jag inte få in bilder från kameran heller... så jaa... ni och jag får väl nöja oss med detta ett tag till! Imorn ska dell-killen ringa tillbaka till mig.
Tränade puff en massa idag hemma och han har nu lärt sig slalom på riktigt!! Och han gör det med en sån jävla smidighet och fart! Love it!! Han är en riktig krutburk med en massa självsäkerhet, detta kommer att bli en tuff kille på tävlingsplanen tror jag!! Har redan kört lite granna med musik med de konster han kan :) (jag kan inte hålla mig alltså...)
Det jag ständigt tränar på här hemma, eller det VI tränar på är möten med hundar och människor. Har haft honom lös en hel del ute på promenaderna nu och det går fint! Han är väldigt lyhörd faktiskt.. och skällig.. Koppel är inte min grej...
Möten med människor är något som är prio ett nu. Han är väldigt osäker i dessa situationer. Så ni som känner för att hjälpa till (självklart kan man kontra det med en massa annan hundträning också) får gärna gör det! :) hör av er!! Behöver lixom hjälp!
Nu luktar det massa prutt-bajs här, dags att vandra ut med pruttson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0